| Profiel |
Professioneel
Ik werk graag in een open en dynamische organisatie waar volop ruimte is voor persoonlijke groei, eigenaarschap en nieuwe inzichten. Het verbinden van mensen, doorgronden en structureren van complexe situaties en het verbeteren van processen, dienstverlening en samenwerking is waar ik energie uit haal.
In mijn werk komen tactisch en strategisch inzicht samen met een nuchtere, mensgerichte (transformationele) leiderschapsstijl. Een werkomgeving waar vertrouwen, verantwoordelijkheid en gezamenlijke vooruitgang centraal staan, sluit daar het beste op aan.
Vaardigheden
- Leidinggeven aan, en herstructureren van (multidisciplinaire) IT-teams.
- Initiëren, motiveren, opzetten, aansturen & uitvoeren van IT-projecten en beleid, inclusief financiële verantwoording.
- Adviseren organisatie op gebied van strategische, tactische en operationele IT-vraagstukken.
- Opzetten en onderhouden van (duurzame) leveranciersrelaties, aansturen leveranciers tijdens projecten en dagelijkse werkzaamheden.
- Werken volgens project- en procesmethodieken als PRINCE2 (Agile), ITIL, kanban, etc.
Persoonlijk
In mijn vrije tijd studeer ik bedrijfskunde aan de Open Universiteit waar ik ook actief ben in verschillende (studenten)communities en medezeggenschapsorganen.
Daarnaast ben ik binnen én buiten te vinden aan klimwand, rots of op een mooi wandelpad. Tot slot lees ik graag non-fictie, speel en componeer ik muziek (piano, synthesizer en soms accordeon), werk ik in de tuin én bezoek ik concerten, musea en mooie steden.
|
| Werkervaring |
Teamlead IT Operations & Services
Augustus 2022 - Augustus 2024
Unilabs Nederland is ontstaan uit de samenvoeging van Saltro (Utrecht), Medlon (Enschede), SHO (Velp) en AtalMedial (Amsterdam) - organisaties met sterke regionale identiteiten en verschillende werkculturen. De Nederlandse organisatie telde circa 1.800 FTE, waarvan ~60 FTE binnen IT, en maakt deel uit van een internationale medische-diagnostiek organisatie met sterke invloed vanuit global IT en de aandeelhouder. In deze 24/7-zorgomgeving lag de opdracht om te standaardiseren, te clusteren en intensief samen te werken met zowel nationale als internationale teams en leveranciers. Dit alles in een politiek gevoelige en voortdurend veranderende context.
Kernactiviteiten
- Strategisch, tactisch, operationeel en HR-verantwoordelijk voor het landelijk IT Operations & Services team.
- Duaal leiderschap over de overige operationele IT-teams.
- Sturing op 24/7 IT-support in nauwe, "in unison" samenwerking met nationale en internationale leveranciers.
- Regie over change-, test- en releasemanagement, IT-architectuur en vendor management.
- Intensieve samenwerking met global IT en actieve bijdrage aan het nationale IT-managementteam.
Highlights
- Herstructureren landelijke IT-afdeling, clusteren operationele eenheden ("clusterplan").
- Initiëren duaal leiderschap voor de landelijke operationele IT-teams (na periode van volledige verantwoordelijkheid).
- Bedenken en opzetten concept "Centrale ServiceDesk (CSD)" om met één team, zowel centrale als decentrale IT-support te verlenen aan de organisatie.
- Verbeteren van de servicegerichtheid van de hele IT-afdeling.
- Afstemmen interne diensten IT-afdeling op klantbehoeften, opstellen interne SLA's.
- Herontwerpen onboardingproces (van vacature tot en met de eerste 100 dagen) samen met een multidisciplinair (IT, HR, recruitment) projectteam.
Teamlead IT Ops
Augustus 2021 - Juli 2022
Kernactiviteiten
- Leidinggeven aan een klein, multidisciplinair IT Ops-team (support, beheer, servicelevel- en projectmanagement).
- Budgethouder voor het volledige IT Ops-budget, inclusief financiële sturing en verantwoording.
- Regie over leveranciers, inclusief contractonderhandelingen met strategische partners.
- Verbeteren van interne processen, servicekwaliteit en SLA's binnen IT Ops.
- Persoonlijk begeleiden en coachen van collega's in hun professionele ontwikkeling.
Highlights
- Realiseren van procesverbeteringen met merkbare impact op kwaliteit en doorlooptijd (interne SLA's).
- Opstellen en uitwerken afdelingsdoelstellingen en ondersteunend beleid (o.a. stand-by, overwerk en studie).
- Versterken van samenwerking tussen IT Ops en andere teams binnen de organisatie.
Teamlead Operations
Mei 2020 - Februari 2021
Kernactiviteiten
- Dagelijkse aansturing van een ~25 FTE sterk, multidisciplinair team verdeeld over 2 locaties (Veenendaal en Heerlen).
- Optreden als incident-, escalatie- en crisismanager voor klanten.
- HR-verantwoordelijkheid, inclusief begeleiding bij personele- en persoonlijke vraagstukken.
Highlights
- Persoonlijk begeleiden en coachen van collega's in diverse fasen van hun loopbaan. (Van starter tot bijna pensioengerechtigd.)
- Opstellen van het teamplan en bijbehorend, versterkend beleid waaronder het aannamebeleid & het vergroten van de diversiteit en inclusiviteit binnen het team.
- Opzetten en uitbouwen samenwerkingsverbanden waaronder die tussen teams in Veenendaal en Heerlen, maar ook tussen diverse teams en businessunits.
- Vergroten van de resilience binnen het team door uitbreiding van het team van ~19 naar ~25 FTE, herverdeling van taken en stimuleren van kennisdeling.
Business IT Consultant, Senior Systeembeheerder
September 2012 - April 2020
Deze functie kende vanaf het begin duidelijke tactisch-strategische componenten, waarbij in de loop der jaren de nadruk minder op operationele werkzaamheden en meer op tactisch/strategisch vlak is komen te liggen.
Kernactiviteiten
- Gevraagd en ongevraagd adviseren van de organisatie over IT-oplossingen en roadmap.
- Initiëren, onderbouwen en aansturen van IT-projecten.
- Opstellen van IT-meerjarenplannen inclusief financiële onderbouwing.
- Selectie van, en regievoering over leveranciers en technische partners.
- Technisch beheer van IT-systemen en infrastructuur, verlenen van IT support.
Highlights
- Outsourcing totale IT-afdeling, systemen en infrastructuur. (Initiatief, financiële & operationele verantwoording, aansturing en uitvoering.)
- Vervanging, herontwerp en schaalvergroting IT-infrastructuur componenten en systemen (opslag, netwerk, etc).
- Introductie helpdesk- en monitoringsystemen.
- Verhuizing IT-systemen (werkplekken, servers en infrastructuur) naar nieuwe locaties.
Functioneel Beheerder
April 2011 - Oktober 2012
Kernactiviteiten
- Technisch-functioneel beheer van backend en klantfunnel, met focus op analyse en afhandeling van zgn. "uitvalberichten".
- Coördineren van releases en aansturen van leveranciers en (externe) testers.
Projectmedewerker, Technisch Consultant, Linux/Unix Engineer (internationaal)
Diverse werkgevers en opdrachtgevers (Nederland, België, Ierland en de Verenigde Staten)
1995 - 2010
Kernactiviteiten
- Monitoren van landelijke IT-systemen en uitvoeren van corrigerende acties in een 24/7‑omgeving (Politie Nederland).
- Vormgeven en leiden van een afdelingsoverstijgend project om de beheerdocumentatie te consolideren (Politie Nederland).
- Technisch consultancy, Linux/Unix-beheer en ondersteuning voor uiteenlopende organisaties, variërend van ISP’s en non-profits tot grote enterprise-omgevingen (o.a. Marktplaats, KPN, ING, NPO).
- Initiëren van procesverbeteringen, standaardisatie en documentatie; coördineren van incidentafhandeling en ondersteunen van collega-engineers bij complexe vraagstukken.
- Ontwikkelen en geven van trainingen (o.a. presentaties, Linux-systeembeheer) en bijdragen aan interne projecten op basis van Prince2-methodiek.
Internationale ervaring
- Cobh, Ierland (Eirteic, nu Federos) - Technisch consultant; kennisopbouw in monitoring en IBM Tivoli-suite; technisch opleiden van collega’s.
- Atlanta, Verenigde Staten (BellSouth) - Implementatie van InfoVista-monitoring via Eirteic.
- Brussel, België (Alcatel) - Beheer en onderhoud HP OpenView.
Sabbatical
- Rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland van 6 maanden.
|